Tefal 8141.30

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal 8141.30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,8

Claudia J. 08-01-2012
Geschreven voor: Tefal 8141.30

Een van de gardes is al na 10 x gebruik kapot! Wat een miskoop! Jammer dat ik geen "o" kan kiezen voor degelijkheid.

gacmb5 30-10-2011
Geschreven voor: Tefal 8141.30

Gardes zijn van heel dun draad gemaakt die niets kunnen hebben. Motor was al naar een paar keer mixen (alleen eenvoudige zaken als slagroom) doorgebrand. Helaas had ik de kassabon niet meer. Wel de orginele doos, boekjes en bewijs van pinbetaling. Helaas nam de blokker daar geen genoegen mee. Het voorval gemeld bij Tefal en ook zij wilden het appraat niet vervangen. Heb nu een philips gekocht met weer de 'echte' gardes.

Joop 1954 26-06-2010
Geschreven voor: Tefal 8141.30

Bij Marskramer een degelijke mixer gekocht. De Tefal 8141 Pre'line 200. Thuis gekomen ben ik toch even de revieuws op Kieskeurig gaan lezen. Inderdaad zijn de draadgardes niet geschikt om cakebeslag te kloppen. Zoiets staat niet op de verpakking. Niet zo klantvriendelijk van Tefal. Marskramer was dat wel en kreeg ik direct mijn geld terug. Ik heb nu maar voor een handmixer van de HEMA gekozen. Daar zitten wel fatsoenlijke gardes bij en koste mij maar een tientje.

Jaap123 29-10-2009
Geschreven voor: Tefal 8141.30

De handmixer wordt standaard geleverd met draadgardes en deeghaken. Omdat ik de handmixer voornamelijk gebruik voor de bereiding van cake heb ik vooraf goed vergeleken doormiddel van de gebruiksaanwijzingen op de websites van de diverse fabrikanten. In de voorbeeldrecepten in de gebruiksaanwijzing op de tefal website (http://www.tefal.nl/NR/rdonlyres/DF92831D-2B65-43C5-B5C9-637CBEBD9C1B/20665/HandmixerPrepline200_8141.pdf) werd het gebruik van de (draadgardes (de bandgardes kwamen in de gehele gebruiksaanwijzing nog niet voor) aanbevolen voor het bereiden van een cake. Dit heb ik dan ook, vertrouwend op de gebruikaanwijzing en de tefal kwaliteit, gedaan. Helaas vielen de draadgardes recent tijden de bereiding van een cake (met zachte roomboter!) spontaan uit elkaar. Enig speurwerk op internet toont aan dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem (kijk bijvoorbeeld op http://www.amazon.de/product-reviews/B000PKDDTU). Op basis van garantie ontving ik een nieuwe handmixer. Het viel mij op dat deze nieuwe handmixer werd geleverd met een nieuwe/andere gebruiksaanwijzing dan de gebruiksaanwijzing op de website. In deze nieuwe gebruiksaanwijzing werd opeens gesproken over de stevigere bandgarde als accessoire H. Zelfs voor de bereiding van kruidkoek (zonder boter) wordt in deze nieuwe gebruiksaanwijzing opeens het gebruik van de bandgardes aangeraden. Blijkbaar heeft tefal intern ook geconcludeerd dat de draadgardes niet de benodigde stevigheid bieden voor de bereiding van een cake of ander roerdeeg. Hierop heb ik via de (tefal)klantenservice de bandgardes besteld. De kosten hiervoor bedragen +/- EUR 20 (net zo duur als de hele handmixer!). Ik voel me dan ook bekocht. Op basis van de gebruiksaanwijzing zoals die (nu nog steeds!) op de tefal website staat mag ik toch veronderstellen dat de meegeleverde gardes geschikt zijn voor de bereiding van cake. Dit blijkt niet het geval. Tefal levert dus een product dat niet voldoet aan de door tefal gewekte verwachtingen. Ik als klant betaal daar nu de prijs voor! Dat lijkt mij de omgekeerde wereld. Mijn klacht bij tefal is echter afgewezen omdat “Het een normale zaak is dat uitvoeringen van apparaten en accessoires regelmatig door de fabriek gewijzigd worden.”.